dimarts, 27 de novembre del 2012

Tancament del bloc

Per posar punt i final al nostre treball sobre l'observació dels éssers vius, volem destacar un seguit d'aspectes sobre els quals hem reflexionat.

Primer de tot, ens agradaria parlar de la connexió entre les components del grup. Entre totes hem fet que treballar juntes hagi estat fàcil: hem sabut organitzar-nos, tot tenint en compte els diferents punts de vista i l'aportació d'idees per anar totes a una. A més a més, gràcies al bon ambient de treball que s'ha creat, totes hem tingut una motivació i participació molt activa, que esperem que s'hagi entrevist en les diferents entrades d'aquest bloc.

Pel que fa al desenvolupament del treball, creiem hem utilitzat generalment el mètode científic com a metodologia: ens hem formulat hipòtesis i ens hem fet preguntes que han aconseguit motivar-nos i inquietar-nos per voler aprendre per nosaltres mateixes. Partint d'allò que sabíem i d'allò que ens interessava hem abraçat continguts més teòrics tals com la recerca d'informació (saber com cuidar els peixos, en quin hàbitat viuen, de què s'alimenten, etc.) o com la relació de les observacions amb el contingut teòric (arribar a la idea general d'ésser viu a partir de les característiques que compleixen i també de les funcions que comparteixen amb els humans, entre d'altres).

Volem destacar les conseqüències d'aquesta metodologia de treball perquè ha fet que ens involucréssim en la cura d'un ésser viu adquirint així un aprenentatge significatiu. Aquest últim ha estat a partir de la vivència i l'experimentació del procés evolutiu dels peixos (adaptació a la peixera, posta d'ous, naixement de les cries, etc.) que ha fet que interioritzem els continguts d'una manera molt més eficaç.

Podem dir que, tot i que en alguns moments vam dubtar, hem aconseguit l'objectiu que ens proposàvem: que la femella i el mascle es reproduissin. És cert que no esperàvem que les cries acabessin morint, però aquest fet no ha evitat que aprenguéssim. És més, segurament ens ha fet més conscients de la responsabilitat que comporta tenir un ésser viu al teu càrrec.

Per últim, volem parlar de l'aplicació d'aquest treball a l'escola. Creiem que és un bon recurs i un punt de partida per tal que els alumnes adquireixin responsabilitat i maduresa i també per abraçar altres temes més generals o concrets, com poden ser les característiques dels éssers vius i de l'extrapolació a altres espècies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada